poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Banana Bread czyli co każde dziecko upiec potrafi

fot.A.S-M.


Przepis na chlebek bananowy jest jednym z najlepszych pomysłów z kuchni amerykańskiej. Podobno amerykańskie dzieci uczą się go piec w szkole. Wiem jedno, nie ma u mnie imprezy bez tego "prościucha". Jestem dość leniwa i nie przepadam za pieczeniem dlatego to idealny przepis dla takich jak ja :)
Jest wilgotny, intensywnie bananowy i dla mnie jest właściwie ciastem, choć można go jeść na śniadanie z serkiem waniliowym i owocami. 
Łatwe w przygotowaniu, szybkie i ubrudzicie tylko 1 widelec, 1 miskę i 1 szklankę. A to jego podstawowa wersja. Enjoy :)



fot.A.S.-M.


Składniki:
  • 3 dojrzałe banany
  • 1/3 szkl. roztopionego masła
  • 3/4 szkl. cukru
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (u mnie kilka kropli olejku waniliowego)
  • 1 1/2 szkl. mąki pszennej

Do miski wrzucam obrane banany i rozgniatam je widelcem. Dodaję roztopione masło i cukier. Wszystko mieszam widelcem. Wrzucam mąkę i roztrzepane jajko i dodaję szczyptę soli. Na koniec wanilia i soda oczyszczona. Mieszam, przelewam do silikonowej keksówki and the end. Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 170 st. C. na około 50 minut. Wyjmuję z piekarnika i studzę na kratce bez foremki, bo od dołu ciasto jest wilgotne. 



fot.A.S.-M.


Uwagi:
  1. Przepis z blogu Doroty.
  2. Banany muszą być bardzo mocno dojrzałe, z brązowymi plamami.
  3. Ciasto można również upiec w foremkach muffinkowych. 

3 komentarze:

  1. próbowałam i robiłam razem Alicją faktycznie prosty do bólu i nie można go zepsuć a do tego bardzo smaczny...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie robiłyśmy go razem :) już prawie zapomniałam

      Usuń
  2. Uwielbiam zarówno w podstawowej formie, jak i w wersji muffinkowej.

    OdpowiedzUsuń