sobota, 10 sierpnia 2013

Krem serowy z kalafiorem

fot.A.S.-M.


Otwieranie lodówki w tę i we w tę. Znacie to?
Podczas upałów nie gotowałam za dużo.
Warzywa powoli kończą swoją świeżość i chrupkość. Coś trzeba z nimi zrobić. Za każdym razem obiecuję sobie, że nie kupię już tak dużo. Niestety nie potrafię. Kuszą mnie kolorowe, świeże warzywa owoce na straganie. W lodówce czekają jeszcze cudownie fioletowo-granatowe bakłażany, cukinie, czerwone papryki, soczyste marchewki i brzoskwinie...

Dzisiaj padło na kalafior. Zupa krem z tego warzywa znana jest wielu. To jest moja, szybka wersja. 



fot.A.S.-M.


Składniki:

  • 1 średni kalafior
  • 1 marchewka
  • 4 ziemniaki
  • 2 serki topione śmietankowe (po 100g każdy)
  • 1/2 pęczka koperku
  • 10 liści bazylii
  • sól

Zagotowałam 1 1/2 litra wody. Do wrzątku wrzuciłam dowolnie pokrojone warzywa (oczywiście wcześniej obrane i umyte). Kiedy warzywa były już miękkie dodałam serki topione i mieszałam aż do rozpuszczenia. Zdjęłam z gazu. Wszystko razem zmiksowałam,
dodałam porwane liście bazylii i posiekany koperek. Doprawiłam solą. 




4 komentarze:

  1. świeżo i lekko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zielone wzgórze10 sierpnia 2013 22:22

    mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. zupka znakomita rodzince i znajomym bardzo smakowała:))
    mniam mniam - Aniu , Remuś wcinał nawet na kolacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakuje. No i że Remik wcinał :):):)

      Usuń