piątek, 6 września 2013

Figi z czerwoną porzeczką w jogurtowo-miodowym sosie

fot.A.S.-M.



Pierwszy raz jadłam figi w Chorwacji.
Nie sądziłam, że są aż tak dobre.
Pamiętam jak sympatyczny Chorwat wybierał co ładniejsze sztuki ze swojego straganu...
Wrzesień. Czas fig. Aksamitny fiolet. 
Nie można przejść obok nich obojętnie.
Spróbuj...


FIGI Z CZERWONĄ PORZECZKĄ W JOGURTOWO-MIODOWYM SOSIE


fot.A.S.-M.

Składniki (1 porcja):

  • 3 świeże figi
  • kilka gałązek czerwonej porzeczki
  • 1 łyżka łuskanego słonecznika
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka miodu 

Figi delikatnie wymyłam i po przecięciu, w dowolny sposób, ułożyłam na talerzu. Porozrzucałam czerwoną porzeczkę. Na suchej patelni przyrumieniłam słonecznik. Wymieszałam jogurt z miodem i dodałam do owoców na wierzch. Na koniec posypałam wszystko słonecznikiem. 




fot.A.S.-M.


1 komentarz:

  1. A że jestem właśnie w Barcelonie i świeże figi nam pod nosem, wiec kupię kilka i przyrządze napewno :-D

    OdpowiedzUsuń