czwartek, 19 września 2013

Gulasz Jamiego czyli wieprzowina z cydrem i szałwią

fot.A.S.-M.


Zbieram książki kulinarne. Jedną z moich ulubionych jest książka Jamiego Olivera "Każdy może gotować". Jamie przekonuje, że gotowanie nie jest trudne. Wystarczy trochę wyobraźni inwencji i szaleństwa. Myślą przewodnią, która towarzyszy mojemu guru, jest propozycja żeby nauczyć się gotować w 24 godziny i przekazać swoją wiedzę dalej. W Wielkiej Brytanii, przedsięwzięcie pod hasłem "Przekaż dalej", cieszyło się dużym powodzeniem.

Wyobraź sobie, że nauczysz dwie osoby jak przyrządzić ten gulasz, a one nauczą kolejne osoby...
SPRÓBUJ :)



fot.A.S.-M.

Składniki:
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 2 cebule
  • 2 marchewki
  • 1 czubata łyżka mąki
  • 1 puszka pokrojonych pomidorów
  • 3 gałązki  świeżej szałwii
  • 600 g pokrojonej w kostkę wieprzowiny
  • 500 ml cydru
  • 600 g ugotowanych ziemniaków
  • kilka gałązek tymianku
  • olej
  • sól i pieprz

Umyte i obrane marchewki i seler tnę na ukośne, grube plasterki. Cebulę pokroiłam w szerokie półplasterki. W dużym garnku (który można włożyć do piekarnika) rozgrzewam 3 łyżki oleju i przesmażam wszystkie warzywa (oprócz pomidorów) z szałwią. Dodałam mięso i mąkę. Wymieszałam i wlałam cydr oraz pomidory. Dokładnie wymieszałam wszystkie składniki i doprawiłam solą. Po zagotowaniu, przykryłam pokrywką i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 170 st. C. na około 2 godziny. Na ostatnie pół godziny gotowania zdjęłam pokrywkę, żeby nadmiar płynu odparował. Wyjęłam szałwię i doprawiłam solą i pieprzem. Po wyjęciu z piekarnika poukładałam pokrojone w plastry ugotowane ziemniaki. Skropiłam olejem i posypałam listkami tymianku i solą. Piekłam w piekarniku około 30 minut, do zarumienienia ziemniaków. Danie jednogarnkowe gotowe.




fot.A.S.-M.


Uwagi:
  1. Zmieniłam proporcje (sorry Jamie). 

1 komentarz:

  1. No to ja moge byc ta jedna z dwoch osob ktore nauczysz tego gulaszu co Ty na to?wyglada smaczniscie :)

    OdpowiedzUsuń